برداشتن 4400 قدم در روز می تواند از شما در برابر بیماری های جدی مانند دیابت نوع 2 محافظت کند

2ژوئن 2021 - کارشناسان ادعا کرده اند که پیاده روی با هدف 4400 قدم - نه 10 هزار قدم - در روز برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی کافی است .ورزش می تواند شرایطی مانند دیابت نوع 2 را بهبود بخشد و در حالی که 10000 قدم در روز اغلب برای محافظت در برابر بیماریها در نظر گرفته می شود، با مرور مزایای سطوح مختلف فعالیت بدنی، مشخص شده است که این هدف ممکن است قابل دسترسی نباشد.

دکتر لیندزی باتومز، متخصص ورزش و فیزیولوژی سلامت از دانشگاه هرتفوردشایر، به تحقیقات اخیر دانشکده پزشکی هاروارد اشاره کرد که نشان می دهد، به طور متوسط​​، راه رفتن با هدف 4400 قدم در روز در مقایسه با 2700 قدم در روز، می تواند به میزان قابل توجهی خطر مرگ را در زنان کاهش دهد.

دکتر باتومز تحقیقات در زمینه ی محاسن پیاده روی 10هزار قدم در روز را بررسی کرده است، هدفی که از یک کمپین بازاریابی نشات گرفت. وی گفت: هدف روزانه ی 10 هزار قدم در روز از زمان فروش یک گام شمار در سال 1965 توسط ساعت سازی یاماسا در ژاپن معروف شد.نام این دستگاه " Manpo-kei "بود که به معنای 10 هزار قدم  است. این عدد، یک روش بازاریابی برای این دستگاه بود و به نظر می رسد در سراسر دنیا به عنوان هدفی برای تعداد قدم های روزانه تلقی شده است. این هدف حتی هم اکنون نیز در ساعتهای هوشمند محبوب برای اهداف فعالیت روزانه در نظر گرفته می شود.

دکتر باتومز اذعان کرد که پیاده روی 10000 قدم در روز برای سلامتی شما مفید است، اما با اشاره به تحقیقات برجسته ی انجام شده توسط تیم هاروارد گفت: بر اساس نتایج این تحقیق تأثیر پیاده روی در کاهش خطر مرگ با 7500 قدم در روز نیز حاصل می شود.

دکتر باتومز گفت: اگرچه مشخص نیست که آیا نتایج مشابهی در مورد مردان نیز دیده شود، اما این یک نمونه ی بارز از تاثیر اندکی حرکت روزانه ی بیشتر بر بهبود سلامتی و کاهش خطر مرگ است.

پیاده روی روزانه می تواند به کاهش اثرات نشستن در تمام روز کمک کند. تحقیقات دانشکده علوم ورزشی نروژ در اسلو نشان داد که 60-75 دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​در روز می تواند به کاهش اثرات نشستن به مدت هشت ساعت در روز کمک کند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/jun/racking-up-4400-steps-a-day-can-protect-against-serious-illness.html